«معصومه ابتکار» در ادامه تصريحکرد: ابتدا بايد آلودگي هوا و ترکيبات خطرناک آن را کنترل کنيم و بعد براي طرحهايي نظير دوچرخهسواري هزينه شود، ضمن اينکه اجراي اين طرح نياز به همت همگاني و فرهنگسازي دارد.
اين عضو شوراي شهر همچنين با اشاره به ديدگاه متوليان امر نسبت به اين طرح اضافهکرد: در شرايط فعلي دوچرخهسواري در تهران بيشتر به عنوان ورزش و تفريح پيگيري ميشود و نه به عنوان يک سيستم جايگزين حمل و نقل براي رفع آلودگي هوا و اين امر به دليل نوع نگرش متوليان اداره شهر به اين مسئله است. در واقع بايد گفت تا اين نوع نگرش اصلاح نشود نميتوان به اجراي چنين طرحي اميد داشت.
«ابتکار» با تاکيد بر اينکه در حال حاضر معابر شهري براي خودروسواران، موتورسيکلتسواران و اتوبوسسواران نيز ايمن نيست، ادامهداد: علاوه بر اينکه دوچرخهسواران امنيت لازم را ندارند، بلکه معابر تعبيه شده براي آنها نيز توسط خودروها اشغال ميشود.
اين عضو شوراي شهر همچنين به موضوع رعايت عدالت اجتماعي طرح دوچرخهسواري اشاره و تاکيدکرد: اگر ميخواهيم دوچرخهسواري در تهران گسترش پيدا کند بايد اين طرح در همه نقاط تهران از جمله مناطق جنوبي و محروم پايتخت به اجرا در آمده و در اين زمينه تفاوتي ميان شمال و جنوب شهر نباشد.
/118
انتهای پیام/